<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10195427&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>

Noodkreet voor spoorlijn tussen Almelo en Mariënberg

ALMELO - De huidige dieseltrein die tussen Almelo en Mariënberg heen en weer rijdt moet gemoderniseerd worden. Zo stelt reizigersvereniging Alma. De vereniging heeft minister van financiën Wopke Hoekstra aangeschreven over dit onderwerp.

Het traject tussen Almelo en Marienberg staat bekend als niet rendabel, en loopt daarom het risico om opgeheven te worden. Een groot probleem, zo vindt de reizersvereniging. Zij pleiten dan ook voor meer geld om de spoorlijnen in oost-Overijssel, Drenthe en Groningen te verbeteren. Een van de onderdelen daarvan is het elektrificeren van het traject tussen Almelo en Mariënberg. Met deze investering zal de trein op dit stuk duurzamer en goedkoper kunnen rijden, waardoor het gebruik van dit traject niet langer onzeker hoeft te zijn.

Nedersaksenlijn
De reizigersvereniging zet zich al sinds 2017 in voor het verbeteren van het sporennet in Overijssel, Drenthe en Groningen. Volgens hen is de verbinding tussen de twee universiteitssteden Enschede en Groningen van groot belang, net als een goede verbinding voor de kernen daar tussenin. De verschillende dorpen in zowel Overijssel, Drenthe als Groningen worden nu als economisch zwak bestempeld, onder andere door de slechte bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Met de Nedersaksenlijn zou hier verandering in moeten komen, maar dit vraagt wel om aandacht en inzet van de overheid. Daarom is besloten om de minister aan te schrijven. In een uitgebreid betoog wordt uitgelegd waarom de Nedersaksenlijn belangrijk is voor dit deel van Nederland, en dan vooral de modernisering van het traject tussen Almelo en Mariënberg.

Modernisering
Een discussiepunt van de vereniging is dat de overheid makkelijker lijkt te investeren in de Randstad, terwijl oost- en noord Nederland op deze gebieden een ondergeschoven kind dreigt te worden. Zo wordt het elektrificeren van een deel van het huidige traject in Drenthe en Groningen tot op heden nog uitgesteld tot 2026. Er loopt momenteel vanuit de reizigersvereniging een petitie voor de Nedersaksenlijn, die eind 2019 aan de Tweede Kamer aangeboden zal worden. De petitie is tot op heden meer dan 4000 keer ondertekend.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10195427&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
 
Auto zoeker
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=12375406&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10195438&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10195440&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=12375405&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=12314446&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=12949038&size=160x600&promo_sizes=120x600&promo_alignment=center&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10195428&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=hartvanalmelo.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=760,761,762" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>